Treceți la conținutul principal

Prima dată pe jos la Albota

Acum suntem în ciclul „Drumuri la 13 ani în 2003”, aici trebuie să mărturisesc cum am mers prima dată pe jos în satul din comuna omonimă a ducelui de Albota.

Marți, 25 martie 2003, era o zi excepțional de caldă și însorită în acel martie friguros, o scurtă gură de căldură în primăvara poate cea mai rece (pe martie și aprilie) din 1990 încoace. Eram a treia oară de serviciu pe școală de dimineață.

Și am plănuit, încă înainte de ziua asta, ca după ce ies din tura de serviciu (scutit de cursurile de după-amiază la care mergeam ca elev gimnazial la Școala 10 din Pitești) să intru pe șoseaua spre Craiova, o zonă unde mai intrasem pe 16 septembrie 2002 pe DN65B, dinspre Prundu, doar că acum aveam să merg mai sus, dincolo de panta cu silozul, pe când în 2002 mă întorsesem în oraș, probabil prin cartierul Craiovei.

Așa că după prânz, gata tura, am pornit prin oraș către Prundu, prin soarele acela, ca apoi s-o fac dreapta la kilometrul 110 pe tronsonul amintit, care trece pe la Geamăna-Bradu, și de unde stâlpul se vede mai de-aproape, firește. Era ca în lunea de 16 septembrie 2002 (oi scrie-o și pe-asta). Era soare și căldură peste media perioadei, cred, dar avea să țină puțină vreme, că după aia iar a venit frigul. În depărtare, pe câmp spre București, erau plantați din loc în loc stâlpi de înaltă tensiune, puteau fi văzuți asftel de stâlpi și în 1996, când am mers la București pe ninsoarea dintr-a doua zi de Paști.

Și am mers printre casele însorite din zona aceea a comunei Bradu. Drumul are vreo patru kilometri, asta până la intersecția cu DN65 de la kilometrul 115 Craiova, și nota bene, nu exista Auchan Bradu la vremea aia. Ajuns jos la șosea, m-am ținut de plan și-am pornit-o prin soarele după-amiezei instalate, sus pe lângă siloz, pe la kilometrul 114 și curba morții.

În mod sigur aveam reprize de alergare, asta în prima parte a drumului, la dus, cât încă eram viguros. După siloz, drumul se duce pe dreapta, lung drept înainte prin câmpie, și NU intră imediat în Albota. Mai sunt de răbdat cam vreo doi kilometri. Așa că m-am dus încolo și am ajuns, nu după foarte mult timp, și în sat la Albota.

Nu mai fusesem pe-acolo, făceam o mică parte din drumul craiovenilor spre Craiova, dar pe jos, și am văzut astfel prima dată-n viață casele Albotei. Am văzut și școala, care era pe dreapta drumului, și tot la dreapta era și un drum cu „Smeura 7”, către nord. Nu știam atunci că odată aveam să-l umblu și pe el pe jos...

Am depășit borna cu kilometrul 110 Craiova și-am mai mers vreo sută de metri mai încolo, unde face un drumeag de pământ la stânga printre case. Aici a fost maximul călătoriei. Era după-amiază.

Sigur, la 25 martie deja ziua este puțin mi lungă decât noaptea, dar în 2003 încă era pe ora de iarnă.

Am început întoarcerea pe jos, setea fiind deja valabilă în organism. Mă uitam la umbra mea de pe drum și mă gândeam și la înălțimea mea și la cum îmi ajută mișcarea asta organismul și creșterea, chit că mi-era sete. Kilometrii de întoarcere au fost mai grei, acum că nu mai aveam atâta stare de mișcare, deci mersul pe jos a fost acum motorul mișcării. Soarele cobora spre seară și eu coboram la rândul meu panta către zona Bradu-Craiovei, răbdând restul de drum până acasă.

Am trecut pe lângă șanțul betonat dintre kilometrii 114 și 115, apoi cu timpul am intrat și prin cartierul Craiovei, în zona de pa și pusi pentru Pitești (vorba mea cu tata din seara miercurii de 13 septembrie 2000, când făcuserăm amândoi o plimbare pe jos prin oraș până la capătul Exercițiului, și furnalul de lângă  Arpechim avea lumini verzi, ca în seara de 1 noiembrie 1998).

Am ajuns și acasă și bunica cumpărase un număr nou din revista „Povestea mea”, unde una dintre povestiri era cu un băiat traumatizat de iele în armată.

Posibil să fi fost 25 de kilometri în vreo patru ore.

********** ********** ********** **********

Asta a fost a doua și ultima mea drumeție pe jos după ce am ieșit vreodată dintr-o tură de serviciu pe școală.

Comentarii

Cele mai bine văzute

Pe jos de la Pitești la Alexandria

Luni, 18 februarie 2019, o zi cu soare de primăvară emancipată pe-afară, fiind într-o perioadă liberă mai lungă, am dat drumul unei noi drumeții, uneia pe care o doream, anume să fac o dată în viață drumul pe jos din Pitești în Alexandria. În capitala județului „Dili-Dili-Teleorman”, mai fusesem o dată cu microbuzul în sâmbăta noroasă de 26 noiembrie 2011, ca să o vizitez, apoi într-altă sâmbătă, una de vară cu căldură mare (24 iunie 2017), când, după ce m-am întors cu microbuzul de la Drăgășani, unde fusesem pe jos în noaptea „ de Sânziene ”, am plecat cu alt microbuz la Alexandria, pentru că voiam să văd din autobuz câmpia dintre Alexandria și București. Dar cele două drumuri au diferit prin ceva: în 2011, după Costești, s-a mers până pe la Vulpești, unde este intersecția dintre DN65B (spre Roșiorii de Vede) și DJ504 care merge spre Alexandria și Giurgiu. Și mai departe pe acel DJ504 până la Alexandria, pe câtă vreme în 2017 s-a trecut prin Roșiori, unde mai fusesem pe jos cu o

Altă dată am mers pe jos de la Pitești până la Drăgășani

În luna iunie 2017, dacă tot fusesem o dată în viață până la Roșiori, și asta pe jos, am vrut să leg și Drăgășaniul de povestea asta cu mersul pe jos pe distanțe mari, că nici acolo nu mai fusesem vreodată. Îmi dorisem prin decembrie 2011 să fac o călătorie până acolo ( cu microbuzul, la acea vreme, deși și atunci am făcut niște drumeții pe jos), dar o lăsasem încolo pentru nu se știe când. Iar în iunie 2017, „încălzit” zdravăn de mersurile astea pe jos, am hotărât că a venit vremea, în sfârșit, și pentru Drăgășani. Așa că în seara de 23 iunie 2017 (o vineri, imediat după Solstițiu) am pornit-o iar pe jos de acasă, pregătit cu rucsacul obișnuit în spate (cumpărat special de la Decathlonul de lângă autostradă, pe 14 februarie în 2017), cu provizii precum mai mulți litri de apă la PET, mere și ceva ciocolăți, plus vesta de biciclist pentru mersul de noapte ( că pietonii trebuie să poarte și ei îmbrăcăminte semnalizoare noaptea) , luată și asta special, tot de la Decathlon, în iarna a

Drumeție sud-vest-argeșeană de 1 mai

După două luni de amânări sistematice, fiind noi în vacanță în Săptămâna Luminată din cel de-al treilea an de după ultimul Paște sărbătorit pe 1 mai, mi-am făcut în sfârșit ceva mai mult curaj și-am hotărât să plec spre sud-vestul extrem al județului Argeș, recte-Polidecte pe DJ679, care se rupe la sud de Lunca Corbului. Prima dată voisem pe-acolo pe 28 februarie/1 martie (și-am renunțat), după aia ar fi fost de 7-8 Martie (am lăsat-o și pe-asta baltă), mai pe urmă, după ce-am terminat cu vacanța cealaltă pe care-am avut-o personal la serviciu anul ăsta, am mai „trântit” și-alte date de vineri-sâmbătă ca 29/30 martie, 5/6 aprilie, 19-20... și, în fine, mai rămăsese că de pe 30 aprilie plec în sfârșit, cu ocazia libertății prelungite din Săptămâna Luminată. De data asta, ăsta este un exemplu de drumeție trântită cu anticipare pe parcurs, și cu schimbare de plan. Planul inițial, dorit încă din februarie, fusese să ajung până în județul Olt, eventual să ating Teleormanul cu piciorul

TURNEUL AFRICĂNESC AL LUI CEAUŞESCU

Cică se face că, prin toamna anului 1982, Ceauşescu de un Nicolae şi Nicolae Ceauşescu şi-a propus, a ales şi a decis să întreprindă o vizită de pace şi prietenie prin câteva ţări emergente africane. Voia relaţii economice noi, avantajoase şi care să consolideze imaginea României de ţară socialistă puternică. Să vedem cu ce şoşele, cu ce momele şi cum s-a soldat aventura aceasta extracontinentală. 1. BENINUL Începe cu Beninul, o ţară vest-africană mare aproape cât jumătate din România cea strămoşească (ceea ce l-a şi încurajat, de altfel, pe Tovarăşul Carpatin în acest demers), şi are o întrevedere elocventă cu conducătorul Kérékou, un reputat marxist al locului. Ei se întâlnesc pe Muntele Sokbaro şi, cu sprijin logistic de la Bucureşti, discuţiile sunt transmise în direct la radio. Ţara se afla deja în epoca post-colonială, fiind independentă şi având de vreo şapte ani denumirea Benin, căci se numise Dahomey, iar mai înainte-vreme chiar „Regatul Dahomey”, şi cum acum avea un P

Am fost odată pe jos de la Pitești la Roșiorii de Vede

Era 16 iunie 2017 și voiam să fac pe jos, o dată în viață, drumul dintre Pitești și Roșiorii de Vede, plecând vineri seară și ajungând a doua zi acolo. Inițial voisem să-l încep în vinerea de dinainte (9 iunie), dar nu am avut bună stare (dispoziție) să îl încep atunci, era și înnorat și nu-mi venea bine la socoteală. Dar în noaptea următoare era lună plină pe cer, s-a mai înseninat și mi-a părut rău că nu am plecat atunci. Iar în seara de 16 iunie am ieșit într-adevăr din Pitești, pe șoseaua spre Craiova, prin zona de periferie Craiovei - Bradu (piteștenii știu ce înseamnă asta), am luat-o cu răbdare și pas mare prin Albota spre Cerbu și pe la kilometrul 107 am cotit-o într-adevăr la stânga, pe șoseaua la a cărei intrare scrie „Alexandria 102” și, respectiv, „90 Roșiori de Vede”. Deja se întuneca și până să ajung la Costești (unde se află stabilimentul Lactagului) s-a făcut întuneric de tot. Chiar dacă 16 iunie este una dintre cele mai lungi zile din an, totuși la noi orice zi a