Treceți la conținutul principal

Între Brașov și București pe jos (2017) - Partea 3: Ploiești-București

Aici a fost ultima parte pe 2017 din chestiunea Brașov-București pe jos, anume de la Ploiești încolo.

În fine, după ce acoperisem chiucuvai-vai-vai Brașov-Ploieștiul pe puzzle, se cuvenea cumva să închei două mii șaptișpele și cu ultima parte din drum, să ajung între clădirile Bucureștiului pe jos din șoseaua dinspre Brașov, chemată DN1.

M-am hotărât pentru 30 decembrie 2017, penultima zi a anului și ultima sâmbătă.
Am venit cu microbuzul la București, iar de-acolo am reajuns la Autogara din Pârcălabul Baldovin (nu e departe de Gara de Nord), ca să iau microbuzul la Ploiești, unde urma să ajung aproape de Gara Sud, la nord de Parcul Sud al ploieștenilor.

Și am ajuns acolo. Era înnorat, picura la Ploiești, și era urât în cam tot sudul țării, de fapt.

Descurajantă imagine pe DN1, dar am plecat pe jos din stația de microbuz a Ploieștiului.

Am trecut pe lângă acel parc pomenit adineauri, așteptându-mă ditamai Bulevardul București înspre sud, niște kilometri până să intre în DN 1A, iar puțin mai încolo DN1 la Bărcănești.

Am avut de urcat pe un pod, la înălțime, am trecut prin partea de sud a Ploieștiului, printre niște blocuri, și sigur că erau și niște ploieșteni pe stradă.

Era cartierul Petrolul, undeva la răsărit era și Hipodromul Ploiești.
La un moment dat, mi s-a părut că pe stânga este un aeroport...

Plecam la drum cu pas mare și forțe proaspete. Desigur că aveam și rucsacul, ca la fiecare episod din operațiunea asta, dar acum, ca în 2 septembrie, trebuia să fiu seara acasă. Erau nori fără să mai plouă. Am ajuns la Bărcănești și la piatra 53, prima din drum, de aici încolo începând oficial numărătoarea de kilometri.

Din loc în loc câte un pod din acela frumos peste DN1, mă uitam în față să văd cât de departe este, mergeam cu răbdare și kilometrii treceau unul după altul, am scăzut sub 50. Am trecut prin Bărcănești-Românești, apoi vine zona aceea de pădure până la Pucheni (care-s și ei de două soiuri, Mari și Moșneni, urmați de Miroslăvești și, la urma urmelor, și de Poligrafu, pardon, Potigrafu).

Mergeam iute și eram îngândurat de un anumit subiect ce mă frământa în ale zile. Într-una din localități, un om care stătea la stație la stradă s-a amuzat de mine strigându-mi „Bă!” cum treceam cu pas repede, dar nu am spus nimic. Kilometrii au continuat să scadă sub norii cerului, spre 40, cu mine străbătând Puchenii și restul, până la Potigrafu.

La Ploiești, fusese trecut de ora zece dimineața când ajunsesem, iar până la opt seara trebuia să fiu în Militari.
Aveam pas bun și am trecut și pe lângă zonele de pădure unde erau bălării golașe pe margine de drum, chit că pe ele cam trebuia din când în când să le dau cu mâna la o parte.

Am trecut de Potigrafu și-apoi din Prahova în Ilfov, ca o realizare.

Era tot înnorat și-am luat Ciolpanii la picior.

Când eram aproape să ies din Ciolpani, pe la kilometrul 34, am văzut un indicator pentru Otopeni, parcă, și m-am bucurat la gândul că este rost de apropiere de Otopeni, adică nu mai e chiar așa de mult - de fapt, mai erau destui kilometri în față.

Și cum mă gândeam așa, am fost apucat de cracul stâng al pantalonilor - o potăiță neagră care țâșnise dintr-o curte mică cu gaură-n gard, fără să latre de mică ce era, s-a atins de mine, dar fără să rupă nimic. Cum și eu mergeam alert și nu era tocmai liniște pe drum, plus minus lătratul, nu îmi putusem da astfel seama că se repede la mine.
Cum am luat act, cum s-a repezit înapoi.

Nu mi-a plăcut că am fost surprins așa, măcar că nu s-a rupt nimic.

Și-am părăsit Ciolpaniul. Mai departe venea zona Tâncăbești-Vlădiceasca, iar și mai încolo, Săftica. Nu țin minte kilometrul, dar la un moment dat, pe un pod, după un număr de kilometri merși pe jos, am început să mănânc din merele pe care le aveam în rucsac, și cred c-am și băut apă. Știu și să mănânc mergând.

Am străbătut mai departe kilometrii, realizând că mai am asfalt de mâncat până să fie vorba de Otopeni, iar la o intersecție cu un drum lăturalnic, ieșea în șosea o mașină în care se afla o doamnă din Tâncăbești care era mama unui băiat ce participase odată la emisiunea Comanda la mine. Mașina avea număr de București. M-a izbit asemănarea chipurilor.

Pe la kilometrul 24, vorbim deja despre Săftica, dar aici am avut o piatră tare de încercare prin faptul că marginea stângă a drumului era tare glodoasă, o glodoșenie, o mare mizerie argiloasă, și-am cam înotat cu încălțările prin ea, cu răbdare. Poliția de Circulație avea o mașină pe partea dreaptă a drumului, prin Săftica, erau la datorie în trafic. A trebuit să înfrunt noroiul acela sâcâitor, cu consecvență.

Între Săftica și Otopeni mai este Petreștiul, am scăzut și sub kiloemtrul 20 și deja începea să se întunece când mergeam spre Otopeni, 30 decembrie fiind una dintre cele mai scurte zile din an, plus norii. Am văzut pe rând câteva avioane zburând, pe când se întuneca și mergeam spre Otopeni.

Am ajuns și acolo, cu multă întunecare pe cer, am trecut pe lângă gardul lung al aeroportului, unde este pozatul interzis, scăzând ultimii kilometri de DN1, și spre intrarea în București, unde 12 este ultima piatră kilometrică, chiar înainte de podul transversal pe care scrie „București”.

Am intrat.
Dar drumul desigur că nu se termina. Este zona Băneasa, periferie bucureșteană importantă, cu magazine și firme. Pe-acolo sunt TNT România, Samsung-ul, unitatea militară numărul 01829, liceul francez, Academia de Poliție, BMW România, ANM-ul, METRO, Bricostore, IKEA, Dedeman, KPMG-ul, Decathlonul, SIVECO, Selgrosul, Aeroportul Băneasa (dar pe-ăsta mi-e că nu l-am băgat în seamă) - pe scurt, multe; și două pasaje rutiere consecutive, cu fâșie pietonală, pe care se urcă la înălțime; vedeam de sus oamenii merși la cumpărături.

Mai încolo vine zona cu Herăstrăul și cu Piața Presei, totodată și cu capătul nordic al Tramvaiului 41.

Până să umblu pe jos pe lângă Parc, se făcuse șase seara și eram preocupat să ajung la timp în Militari. Am căutat stația de tramvai a lui 41, ca să ajung cu el în Militari mai scurtând din drum, și la urmă am luat un astfel de tramvai. Un om care m-a văzut dându-mi jos căciula în tramvai a zis că mai există tineri educați și a început să ne vorbească despre cum anumite sunete (sâsâitul) se folosesc ca să se sperie copiii sau iepurii, oricum, era un subiect interesant și omul avea poftă de vorbă, dar lumea bucureșteană NU părea interesată. Eu nu i-am zis nimic, dar am ținut minte ceva din asta.

Tramvaiul 41 intersectează Bulevardul Iuliu Maniu (cea mai lungă stradă din toată capitala) în cartierul Militari și eu am coborât, cred c-am mai luat troleibuzul 62 ca să fac restul de drum până la Păcii, nu mai țin minte totul.

Dar am ajuns la timp la microbuzul pentru Pitești și seara înapoi în casă.

Am stabilit la 53 de kilometri în vreo opt ore pe jos drumul de la Ploiești la București, la tramvai.

*** *** *** *** *** *** *** ***

Uite cum s-a încheiat așa epopeea Pe jos de la Brașov la București din anul 2017, spartă în trei episoade pejosiste. Dar pentru 2018 ea cerea o refacere dintr-o bucată, deja am documentat-o și pe ea.

Comentarii

Cele mai bine văzute

Pe jos de la Pitești la Alexandria

Luni, 18 februarie 2019, o zi cu soare de primăvară emancipată pe-afară, fiind într-o perioadă liberă mai lungă, am dat drumul unei noi drumeții, uneia pe care o doream, anume să fac o dată în viață drumul pe jos din Pitești în Alexandria. În capitala județului „Dili-Dili-Teleorman”, mai fusesem o dată cu microbuzul în sâmbăta noroasă de 26 noiembrie 2011, ca să o vizitez, apoi într-altă sâmbătă, una de vară cu căldură mare (24 iunie 2017), când, după ce m-am întors cu microbuzul de la Drăgășani, unde fusesem pe jos în noaptea „ de Sânziene ”, am plecat cu alt microbuz la Alexandria, pentru că voiam să văd din autobuz câmpia dintre Alexandria și București. Dar cele două drumuri au diferit prin ceva: în 2011, după Costești, s-a mers până pe la Vulpești, unde este intersecția dintre DN65B (spre Roșiorii de Vede) și DJ504 care merge spre Alexandria și Giurgiu. Și mai departe pe acel DJ504 până la Alexandria, pe câtă vreme în 2017 s-a trecut prin Roșiori, unde mai fusesem pe jos cu o

Altă dată am mers pe jos de la Pitești până la Drăgășani

În luna iunie 2017, dacă tot fusesem o dată în viață până la Roșiori, și asta pe jos, am vrut să leg și Drăgășaniul de povestea asta cu mersul pe jos pe distanțe mari, că nici acolo nu mai fusesem vreodată. Îmi dorisem prin decembrie 2011 să fac o călătorie până acolo ( cu microbuzul, la acea vreme, deși și atunci am făcut niște drumeții pe jos), dar o lăsasem încolo pentru nu se știe când. Iar în iunie 2017, „încălzit” zdravăn de mersurile astea pe jos, am hotărât că a venit vremea, în sfârșit, și pentru Drăgășani. Așa că în seara de 23 iunie 2017 (o vineri, imediat după Solstițiu) am pornit-o iar pe jos de acasă, pregătit cu rucsacul obișnuit în spate (cumpărat special de la Decathlonul de lângă autostradă, pe 14 februarie în 2017), cu provizii precum mai mulți litri de apă la PET, mere și ceva ciocolăți, plus vesta de biciclist pentru mersul de noapte ( că pietonii trebuie să poarte și ei îmbrăcăminte semnalizoare noaptea) , luată și asta special, tot de la Decathlon, în iarna a

Drumeție sud-vest-argeșeană de 1 mai

După două luni de amânări sistematice, fiind noi în vacanță în Săptămâna Luminată din cel de-al treilea an de după ultimul Paște sărbătorit pe 1 mai, mi-am făcut în sfârșit ceva mai mult curaj și-am hotărât să plec spre sud-vestul extrem al județului Argeș, recte-Polidecte pe DJ679, care se rupe la sud de Lunca Corbului. Prima dată voisem pe-acolo pe 28 februarie/1 martie (și-am renunțat), după aia ar fi fost de 7-8 Martie (am lăsat-o și pe-asta baltă), mai pe urmă, după ce-am terminat cu vacanța cealaltă pe care-am avut-o personal la serviciu anul ăsta, am mai „trântit” și-alte date de vineri-sâmbătă ca 29/30 martie, 5/6 aprilie, 19-20... și, în fine, mai rămăsese că de pe 30 aprilie plec în sfârșit, cu ocazia libertății prelungite din Săptămâna Luminată. De data asta, ăsta este un exemplu de drumeție trântită cu anticipare pe parcurs, și cu schimbare de plan. Planul inițial, dorit încă din februarie, fusese să ajung până în județul Olt, eventual să ating Teleormanul cu piciorul

TURNEUL AFRICĂNESC AL LUI CEAUŞESCU

Cică se face că, prin toamna anului 1982, Ceauşescu de un Nicolae şi Nicolae Ceauşescu şi-a propus, a ales şi a decis să întreprindă o vizită de pace şi prietenie prin câteva ţări emergente africane. Voia relaţii economice noi, avantajoase şi care să consolideze imaginea României de ţară socialistă puternică. Să vedem cu ce şoşele, cu ce momele şi cum s-a soldat aventura aceasta extracontinentală. 1. BENINUL Începe cu Beninul, o ţară vest-africană mare aproape cât jumătate din România cea strămoşească (ceea ce l-a şi încurajat, de altfel, pe Tovarăşul Carpatin în acest demers), şi are o întrevedere elocventă cu conducătorul Kérékou, un reputat marxist al locului. Ei se întâlnesc pe Muntele Sokbaro şi, cu sprijin logistic de la Bucureşti, discuţiile sunt transmise în direct la radio. Ţara se afla deja în epoca post-colonială, fiind independentă şi având de vreo şapte ani denumirea Benin, căci se numise Dahomey, iar mai înainte-vreme chiar „Regatul Dahomey”, şi cum acum avea un P

Am fost odată pe jos de la Pitești la Roșiorii de Vede

Era 16 iunie 2017 și voiam să fac pe jos, o dată în viață, drumul dintre Pitești și Roșiorii de Vede, plecând vineri seară și ajungând a doua zi acolo. Inițial voisem să-l încep în vinerea de dinainte (9 iunie), dar nu am avut bună stare (dispoziție) să îl încep atunci, era și înnorat și nu-mi venea bine la socoteală. Dar în noaptea următoare era lună plină pe cer, s-a mai înseninat și mi-a părut rău că nu am plecat atunci. Iar în seara de 16 iunie am ieșit într-adevăr din Pitești, pe șoseaua spre Craiova, prin zona de periferie Craiovei - Bradu (piteștenii știu ce înseamnă asta), am luat-o cu răbdare și pas mare prin Albota spre Cerbu și pe la kilometrul 107 am cotit-o într-adevăr la stânga, pe șoseaua la a cărei intrare scrie „Alexandria 102” și, respectiv, „90 Roșiori de Vede”. Deja se întuneca și până să ajung la Costești (unde se află stabilimentul Lactagului) s-a făcut întuneric de tot. Chiar dacă 16 iunie este una dintre cele mai lungi zile din an, totuși la noi orice zi a